fredag 7. november 2008

Og flere frø....

Nå er jeg visst i gang. Denne gangen er det Plant world seed som har fristet meg over evne. Som vanlig er det en tråd på Hagegal
som har lokket meg utpå. En busk ved navn Leycesteria formosa, som jeg aldri har sett før. Den må jo testes for hardførhet ;-) Den finnes også i gulbladet form og dessuten har den en nær slektning med gule blomster.
Selvfølgelig et par sorter Geranium, når jeg først er i farta. Er usikker på om Jester'n min fremdeles lever, den ble grundig løpt over av naboene i sommer. G. palustre fikk jeg av Mikkel i sommer, men de ble plantet på et dumt sted, så de døde. Derfor må jeg så selv, i tilfelle det noen gang blir noe av den hagedammen.

Jeg fant også to aldeles nydelige kvannsorter, en mørk og en variegert.

Her er lista:
ANGELICA 'EBONY'
GERANIUM 'JESTER'S JACKET'
GERANIUM PALUSTRE
ANGELICA 'CORINNE TREMAINE'
LEYCESTERIA CROCOTHYRSOS
LEYCESTERIA FORMOSA
LEYCESTERIA 'GOLD LEAF'

1 kommentar:

  1. Ja, nå er det frøtid, det er helt sikkert. Jeg prøver å stålsette meg hvert år, for strengt tatt så trenger jeg ikke en eneste frøpakke. Men jeg klarer det ikke, det vet jeg... ;)

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)