lørdag 25. oktober 2008

Puuuhhhh!!!!

Da er vårløkene i jorda. Liljene gjenstår, selvfølgelig, men det kommer en dag i morra også. Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av dem, men det løser seg nok.
har også fått satt ned fem juleroser og tre blåveis i japan/kalkdelen av bedet. Tror jeg venter med å flytte resten av plantene som skal hit, til etter blomstringa, siden det er blitt så langt utpå høsten nå.

Bedet som har fått midlertidig status som tulipanbed, kommer til å bli et syn til våren - og grusomt etterpå. Eller, jeg har jo plantet litt på måfå - har ikke hatt helt kontroll på høyder og blomstringstid, så jeg kan nok få noen overraskelser ala høye orange tulipaner som blomstrer samtidig med lave rosa + at de høye da sikkert står fremst. Det får jeg bare tåle. Jeg må uansett ta opp løkene etter blomstring, siden jeg skal plante stauder i bedet.

I morra blir det staudeplanting. Håper jeg greier å få noen på sin endelige plass i hvertfall. Men tar det for lang tid, må jeg bare dytte det ned der jeg finner plass. Må også huske å vinterbeskytte valnøttene og G. 'Sue Crûg'.
Så vurderer jeg å ta salgsplantene på henger opp til naboen og bære kassene derfra. Bakken opp fra gårdsplassen er bratt, og jeg greier neppe å ta mer enn to kasser i slengen. Da blir det maaange tunge turer.

Nå sprutregner det ute og det blåser kuling fra sør - rett oppover Randsfjorden. Tror ikke det blir gjort mere ute i dag. Til natta skal vi snu klokka og erfaringsmessig kommer jeg til å ha mye mer energi i dagene etterpå. Virker som om normaltida stemmer bedre overens med den biologiske klokka mi :-)

2 kommentarer:

  1. Jøss så flink du er for tiden da!! Himmel og hav. Jeg hadde tenkt å plante så mange nye løk i år. Men jeg får aldri somlet meg til det.

    SvarSlett
  2. Så effektiv du har vært i dag. Det der blir bare flott. Skjønner godt at du har lyst til å kjøre henger opp med plantene. Den bakken din er slitsom når du må gå 50 ganger og i morgen er den sikkert litt glatt også, sånn som det regner. Ha en flott hagedag i morgen også :-)

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)