mandag 13. oktober 2008

Nå begynner det å haste

Jeg fikk fatt i Eurobulbpakken på torsdag og er nå den lykkelige eier av totalt ca 40 kg vårløk, som ennå ikke er kommet i bakken. Det ble ingen løkplanting i helga. Det blåste for mye til at det var noe særlig stas for de små å være på forsida og grave i jorda. Epleplukking og - spising - ble det. Selv om eplene var litt i hardeste laget tatt rett fra trærne. Det ble ei bøtte full - elendig, tatt i betraktning av at vi plukket fire epletrær og ett pæretre. Jeg skjønner ikke hvorfor alle forsøk på spiselige vekster går så dårlig her - alt annet trives jo veldig bra.

4 kommentarer:

  1. 40 kg!!!!!!???? Himmel og hav.

    SvarSlett
  2. Du har mye å glede deg til. Våren hos deg kommer helt sikkert til å bli blomstrende vakker.

    SvarSlett
  3. Jeg skal sende Espen en tur til dere på våren. Han har taket på å få epletrærne til å gi altfor mye epler. Vi har saftet og syltet i evigheter. Det handler visst om beskjæring, sprøyting og gjødsling. Tror vi...
    Så spennende med så stor løkpakke. Vår har nå snart brukt 14 dager i tollen, men vi tror den kommer fram i løpet av et par dager nå.

    SvarSlett
  4. Fra Eurobulb var det bare 23 kg, men jeg har jo shoppet litt andre steder også..............
    Håper det blir fint til våren, ja.

    Jeg tar gjerne i mot konsulenthjelp fra Espen, Tove. Det hadde vært moro med skikkelig avling for en gangs skyld.:-)

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)