søndag 26. oktober 2008

Mørkets gjerninger...

Da har jeg plantet stauder, så mange som jeg bare klarte å få ned. De siste ble plantet i stummende mørke, jeg har ingen anelse hva som er plantet hvor. Hvis det blir frost de nærmeste dagene, så er i hvertfall de aller fleste kommet i jorda.

Håper på litt mulighet til å plante på onsdag, siden jeg har hjemmekontordag og dermed kan rekke en times tid i hagen før det blir mørkt. Nå etter at klokka er snudd, blir det jo mørkt i femtida - og jeg er som oftest ikke hjemme før det.

Peonene som ble tatt opp før gravinga i hagen, har stått og vansmektet i store bøtter hele høsten. Jeg fikk da gravd et par digre hull og puttet dem oppi. Den tettfylte lysrosa, hadde fått brukket av mange rotbiter, som lå i bunnen av bøtta. Jeg grov et hull til dem også, snudde bøtta på hodet over hullet og dekket sparsomt med jord. Så får vi se om det er liv i noen av dem til våren.

Ingen liljeløk plantet i dag heller. Grave dem ned midlertidig i jordhaugen kanskje??

3 kommentarer:

  1. Har blitt mørkt nå om kvelden ja!
    Ønsker deg fortsatt noen gode hagedager og at du får alle løkene i jorda !

    SvarSlett
  2. Peonbitene kan bli flotte bytteplanter om de tar seg (hint-hint!)
    Ettermiddagene blir plutselig kortere, ja!
    Da jeg avslutta løkplantinga i går, fant jeg plutselig en pose tulipa urumiensis høyt oppe på en vegg. Etter rensing viste det seg at det var ca 100 pene småløk. Men da var det mørkt, det må bli før middag i dag.

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)