fredag 2. april 2010

Endelig vårtegn :-)

Hadde hyggelig besøk av Tove i dag og måtte ta en tur gjennom snøslapset i hagen etter at hun var dratt. Var jo blitt så inspirert av all hagepraten :-)

Der snøen har tint bort, dukker det løkspirer fram.

I det rødrosa bedet titter tulipanspirene fram

Itis reticulata 'Katherine Hodkins' og blåveis titter fram i blåveisbedet

DSCN2762 DSCN2763

Og i det blå bedet ser jeg farge på den første I. reticulata-knoppen.

Dessverre ville ikke fotoapparatet være med på å fokusere der jeg ville, så bildene ble ganske dårlige. Men hva gjør det? Det er VÅR :-D

7 kommentarer:

  1. Tusen takk for en koselig dag :-)
    Oj, oj, du har jo mange vårtegn :-) Jeg fant ingenting her, men jeg orket ikke å hoppe ut i snøen. Får se i morgen. Etter at jeg kom hjem så bøttet det virkelig ned ute her, så det må jo ha minket på snøen. Ha en fin påskehelg.

    SvarSlett
  2. Herlig.... Det er no ekstra kjekt med desse fyrste spirene av vår blomer. Kos deg vidare i vårhagen.

    SvarSlett
  3. Er det ikke herlig! Ingen årstid er bedre enn den vi er i nå, når alt er nytt og vi ser alle gledene dukke opp i bedene våre :) Nå mangler det bare litt sol og vårlig solvarme :)

    SvarSlett
  4. Takk for i går :-)
    Så flotte vårtegn. Her fant jeg ingen spirer i dag.

    SvarSlett
  5. Utrolig at det har kommet så langt hos deg. Jeg bor på Granavollen og her er det ikke antydning til at noe er på vei opp fra bakken enda. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet...

    SvarSlett
  6. Det er nok tidligere her hos meg i Gjærvika enn både Lillehammer, Dokka og Granavollen, ja. Men skikelig vår blir det jo ikke før isen går på Randsfjorden. Jeg krysser fingrene for at det skjer fort. I dag så jeg faktisk knopper på den blåveisen som jeg tok bilde av i går. Utrolig hvor fort det skjer når snøen går. Det virker dessuten som om det er lite tæle der snøen har isolert. Vi har jo nesten ikke hatt barfrost i vinter :-)

    SvarSlett
  7. Nydelig med vårtegn! Det blir bare åhhh, åhhh, se der, ikke sant? Sånn er det i alle fall med meg :o)
    Her er det ingenting som spirer ennå. Til det er det altfor mye snø ennå. Har lyst til å hjelpe til med å få den bort....I fjor satte jeg ned tulipanløker i murerbaljene etter at jeg ryddet bort visne sommerblomster! Er spent på når de dukker opp!

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)