søndag 4. april 2010

Første vårblomst

Årets første Iris reticulata er sprunget ut :-)

DSCN2768

 

Snøklokkene begynner å bane seg opp gjennom snøen

 

Snøen tiner så det synes fra time til time og det begynner å bli barflekker i alle bed.

DSCN2770

 

Bekken og dammen er i ferd med å tine og vannføringen er ganske stor.

DSCN2771 DSCN2775

I dag har gubben og jeg kledd en vegg i planterommet. Det gjelder å stå på nå, for når det blir snøfritt er det ikke mye hjelp å få fra meg innendørs ;-)

9 kommentarer:

  1. Ååå, de er så fiiine de irisene! Gratulerer! :)

    SvarSlett
  2. Så flotte iris, ja! Du er heldig som har vårblomster alt :)

    SvarSlett
  3. Iris reticulata er så fine. Nydelig blåfarge på den, mine er mørkere blå. Det er godt at det minker på snøen hos deg og.

    SvarSlett
  4. Hvem snakker om innendørs nå? Nå er det utendørs det gjelder. Irisene min har blomstret av, men det er fordi jeg jukset og hadde dem i potte i kjelleren. Jeg må huske å kjøpe noen fler så jeg kan ha ute også.

    Jeg lar meg imponere av snøklokkene dine. Tvers gjennom snø og is gitt. Sees på messa tenker jeg.

    SvarSlett
  5. Ojsann. Heldiggrisen :-) Den var flott og så fort som det smelter hos deg. Kos deg :-)

    SvarSlett
  6. Har du fått reticulata i blomst allerede, så herlig å se! Her har ikke en eneste vårblosmt vist seg enda, men knoppene på julerosene ser ganske sprengt ut nå :) Gleder meg!!

    SvarSlett
  7. herlige vårsyn fra hagen din :)
    Her blomstrer snøklokkene, og jeg er forelsket. Første år med engne snøklokker :D

    SvarSlett
  8. Iris reticulata vil ikke hos meg. Det blir en vår og siden slutt, har nesten fullstendig bestemt meg for å la være å prøve mer. Nesten, altså. Men fine er de!

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)