onsdag 14. april 2010

Frøken Tidløs


Moseplassens konkurranse Frøken vårfryd er et sikkert vårtegn :-)
Nedenfor er mitt bidrag:

Plutselig en dag sto de bare der. Hmmm hva slags krokus er dette, mon tro? Rosalilla på farge, kan da ikke huske å ha sett sånne før?
Tre dager senere en ny sjekk. Selvfølgelig - det er Bulbocodium vernum, vårblomstrende tidløs - den har jeg jo glemt at jeg plantet i høst. Blomstene står og lyser i sola, så vakre. Håper inderlig at de vil trives her og bli mange, mange etter hvert :-)
Så her er hun: Frøken Tidløs - eller kanskje det er mer riktig å si frøknene, siden det er to på bildet.

Humlene liker den også. De svimer rundt, klatrer oppi en lomst og ramler ned igjen - godt det ikke er så langt ned til bakken ;-)

En annen dame, som har sin storhetstid akkurat nå, er Katherine Hodkins. Den fargen er like oppsiktsvekkende hvert år :-)
009

6 kommentarer:

  1. Også jeg som trodde tidløs skulle blomstre om høsten?

    SvarSlett
  2. Flott blomstring :-) Kjekt med slike overraskelser som den tidløse. Ha en koselig dag!

    SvarSlett
  3. Hun var da riktig så søt og romantisk :) Og de nydelige Katherine Hodkins... Mine gikk ut, jeg MÅ få tak i nye!

    SvarSlett
  4. Så vakker den var nydelig farge

    SvarSlett
  5. Nydelig farge på den, ja! Jeg trodde også de skulle blomstre på høsten?

    SvarSlett
  6. Denne er vårblomstrende :-) Det finnes jo også høstblomstrende krokus ;-)

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)