fredag 19. mars 2010

Vårlengt...

I natt har det ikke vært minusgrader og derfor har temperaturen vært mye bedre. Hvor varmt det har vært vet jeg ikke, men ennå er det fire plussgrader ute. I tillegg har det regnet og i dag har jeg sett at snøen har minket med nesten 10 cm. Likevel er det langt igjen til noen vårblomstring utendørs. Regner med at det ligger mellom 30 og 40 cm snø ennå.

Hva annet kan man da gjøre enn å trøste seg med vårblomster innendørs?

Papegøyetulipaner:

tulipaner

Ranunkler - så mange forskjellige blomster på en og samme plante!

ranunkel

6 kommentarer:

  1. Her har det minket formidabelt siste døgnet. Heldigvis. Håper alt forsvinner og at det ikke kommer noe mer hvitt og guffent fra oven....
    Våren kommer nok til Hadeland også skal du se...:-)

    SvarSlett
  2. Ja, nå hjelper det virkelig på. PÅ søndag er det spådd +6 og regn :-) Flott blomstring innendørs hjelper på n år det kniper med vårfølelsen :-)

    SvarSlett
  3. Syns det gikk tregt med tiningen her også, men det siste døgnet har det blåst og regnet og med 6-7 varmegrader her i dag, så har virkelig snøen minket. Nå ser jeg flekker av barmark flere steder.
    Flotte tulipaner og den ranunkelen var virkelig spesiell. Forandrer blomsten farge ettersom den eldes?
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  4. Så herlig at det regnet hos dere også, her så jeg den første lille jordflekken i bedet som ligger mest gusnitg til i går. Regnet gjorde virkelig vei i vellinga! Nå er sneen så råtten og løs at det nok går mye raskere med det siste laget når det ikke fryser på om natten lenger. Det er definitivt vår! Og i dag er det vårjevndøgn også :)

    Tulipanene dine er nydelige :) Ja, er ikke ranukler fabelaktige med alle variantene i blomsterform og farve? Farvene på din var spesielt vakre synes jeg

    SvarSlett
  5. Det har faktisk tint litt i natt også. Jeg ser forskjell fra i går da det mørknet. Nå er det nesten 6 plussgrader og det ser ut til at sola skal titte fram også :-) Deilig!

    SvarSlett
  6. Den ranunklen var jammen flott! No når vegane endelig er farbare med barnevogn skal eg ta meg ein trilletur til det lokale hagesenteret og kjøpe fine vårblomar eg også.

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)