fredag 3. april 2009

Prikling..........:-(

Jeg mente å huske at jeg ikke var særlig glad i å prikle. Det stemmer.........
Jeg fortrengte det da jeg sådde Nicotiana 'Lime Green' og busknellik.
Nå har jeg priklet to av tolv småpotter med busknellik til 26 planter, urk...
Alle frø som såes heretter skal såes ett og ett i torvbriketter eller pluggbokser - UANSETT størrelse.
Og jeg skal aldri mobbe andre mer for at de sår hele frøposen.....

260 underskrifter nå :-) Stå på!

Skriv under her: http://www.underskrift.no/underskrifter.asp?kampanje=2078

5 kommentarer:

  1. Jaja, godt å lese at de ikke bare er meg som hater prikling. Det er det kjedeligste med hele frøsåinga. Jeg har funnet en ny metode for meg. Sår i isbokser, prikler litt og deler resten ved utplanting. Jeg har nemlig sådd en isboks full, dvs. hele frøposen av sølvplante (husker ikke navnet) Med det resutat at jeg ga opp priklinga fort ;-) Nå har jeg en hel isboks full av halvstore planter som skal deles ved utplanting.

    Jeg fikk "vervet" to nye underskrifter her om dagen. Det går da fremover!

    SvarSlett
  2. Flott at du samler underskrfter, Iris :-)

    Nå har jeg priklet en del Nicotiana og vurderer sterkt å dra på hagEgaltreff i Oslo på mandag for å bli kvitt litt ;-)

    SvarSlett
  3. Jeg liker å prikle, men det kan helt klart bli for mye enkelte ganger. Nå har jeg da etterhvert funnet ut at det er alle pottene som skal fylles med jord som gjør at ting stopper opp. Det er så kjedelig!
    Løsningen ble store isoporkasser kledt med duk og fylt med jord. Så er det bare å sette i gang.

    Deling ved utplantingmetoden funker bra :)
    Og så blir det jo litt naturlig utvelgeles underveis...

    God helg!
    Hilsen Hilde

    SvarSlett
  4. Det aller verste, synes jeg, er at de tilsynelatende uskyldige dottene med frøplanter ser ut til å formere seg med lynets hastighet når man deler dem opp. Plutselig er den lille dotten blitt til 20 planter !!!
    God helg til deg også :-)

    SvarSlett
  5. Takk for sist. Det var ordenlig koselig med en hadelandstur :-) Det er helt utrolig hvor fort det blir mange planter av noen små frø, knis. Jeg har kommet dit at jeg snart må prikle om igjen og det har jeg lite lyst til. Søren...hvor blir det av våren?

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)