mandag 2. februar 2009

Utfordring fra Frøya-Heidi

Frøya-Heidi har utfordret meg til å vise bilde nr 6 i mappe nr 6. :-)


Jeg har tatt utfordringen en gang før, men nå velger jeg albumet på Hagegals galleri.


Album nr 6 er merket "Bilder 2003 og eldre". Bilde nr 6 viser utsnitt av den skråningen jeg startet med da hagebasillen angrep meg med full styrke. De samme plantene står stort sett der ennå, men styrkeforholdet mellom dem er endret. Noen har vokst kraftig, som Papaver orientale 'Beauty of Livermere', mens sølvarven og nålefloksen nesten har gitt tapt. I tilegg ble det gravd kloakkgrøft gjennom ene enden av skråningen rundt dette tidspunktet. Da den ble fylt igjen, kom det jord med skvallerkålrøtter inn. Resultatet er at jeg har fått en meeeget god bunndekker i bedet og at jeg blir nødt til å grave opp alt og brakke skråningen. - Når jeg bare kommer så langt.




Uansett - hyggelig og sommerlig gjensyn med et fargerikt bed i fullt kaos :-)





Jeg velger å ikke sende utfordringen videre. Jeg tror de aller fleste har fått den nå. :-)

4 kommentarer:

  1. Det var eit NYDELEG SYN: Gleder meg til våren, kjem nok tilbake og ser på hagen din.

    SvarSlett
  2. Det var hyggelig, Thusnelda :-)

    SvarSlett
  3. Herlig bilde!
    Jeg liker når det slik "kaos" som du sier.
    Det er mye mer liv i en slik hage enn en hvor plantene står på geledd og fargekartet er plettfritt.
    Dette er til å bli glad av:)

    SvarSlett
  4. Å kor deilig det var å sjå ei sommarlig skråning :-)
    Det snør og snør her no - 'berre' 35 cm,
    men det er iallefall 25 for mykje.

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)