søndag 22. februar 2009

Første sårunde

Acer palmatum atropurpureum sådd 22.02.09 inne
Angelica 'Corinne Tremaine' 22.02.09, såes 23.02.09, settes ut 24.02.09
Angelica 'Ebony' ------------------------------"-----------------------
Arisaema flavum bløtlagt 22.02.09, såes 23.02.09, settes inne.
Calamagrostis brachytrica sådd 22.02.09 inne
Clematis 'Korean beauty' sådd 22.02.09 inne
Dianthus barbatus mix sådd 22.02.09 inne
Echinacea tenneseensis - sådd inne 22.02.09. Settes ut 23.02.09
Geranium palustre bløtlagt 22.02.09, såes 23.02.09, settes ut 24.02.09
Geranium Jesters Jacket -----------------"---------------------------
Geranium Puple Haze -------------------------"-----------------------
Geranium maclatum --------------------------"-----------------------

Hemerocallis 'Summer trumpets mix' sådd 22.02.09 inne
Hemerocallis Rapid Eye Movement x BJ Mc Milan sådd 22.02.09 inne
Hemerocallis Up Mill Creek x Moments Rich in Blessing sådd 22.02.09 inne
Stachys monieri 'Saharan Pink' sådd 22.02.09 inne

8 kommentarer:

  1. Den Acer palmatum har jeg prøvd å så flere ganger, men med elendig resultat :-( Kanskje du er heldigere enn meg. Men jeg sådde engang frø av min egen japanske lønn i hagen, og de spirte året etter. Mulig at frøene må være ferske...

    SvarSlett
  2. En flott start! Jesters Jacket har jeg også sådd, men det har ikke skjedd noe på 23 dager. Hrmpf, trenger den spesialbehandling i form av temperatur eller noe?

    SvarSlett
  3. Eg har også prøvd å så Acer palmatum fleire ganger utan hell. Men kanskje eg skal pøve Iris sitt tips og få fatt i ferske frø i haust?

    SvarSlett
  4. Du også!
    Føler meg som ei skikkelig sinke her.
    Trøster meg med at vi har mye snø å sette stauder under fremdeles.

    SvarSlett
  5. Ja ja så ramlet du utpå frøkjøret du også. Dersom dere(Sigrid og Marosa) har dårlig spiring på Jester Jacket har jeg mange småplanter i hagen. Kan helt sikkert ofre noen...må bare vente på at 2m snø skal smelte først!

    SvarSlett
  6. Der er du i gang du også :-) Spennende med dagliljer. Det har jeg ikke prøvd å så før. Skal krysse fingrer så alt spirer som bare det:-)

    Lykke til!

    SvarSlett
  7. Ja,ja. Får håpe jeg har mere flaks med Acer palmatum enn dere da :-D Hvis jestersen ikke spirer, Marosa, kan du prøve å sette den ut litt.
    Berit: Snøen ligger nok dessverre ei stund til,ja :-(
    Skal huske løftet ditt, Snuffeldyret, hvis det ikke lykkes :-)
    Dagliljer har jeg sådd før. De er rimelig enkle å få til:-)Jeg har fire selvsådde, som kanskje blomstrer til sommeren. Husker ikke lenger hvilke kryssinger det er, men.
    Det er bra at du sørger for spiringen, Tove :-)
    Nå tester jeg hvordan det er å kommentere uten å være innlogget.

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)