lørdag 28. februar 2009

Første nybegynnertabbe

De frøene jeg sådde inne siste helg, var sånne som jeg trodde skulle bruke 3-4 uker på å spire. Jeg hadde visst glemt å fortelle frøene det..........
Dianthus barbatus og Calamagrostis brachytricha brukte hhv 3 g 5 dager på å spire. Og jeg som hadde latt dem dele såbrett med Arisaema flavum.
Etter et kjapt spørsmål på Hagegal, fikk jeg beskjed hos Magnar at Arisaema burde spire i romtemperatur. Så da var det fram med saksa og klippe fra raden som ikke hadde spirt. De andre er båret opp på gjesterommet under plantelys. Så kan de stå der og skamme seg. ;-)
Tenk å oppføre seg sånn, da? Hva skal jeg gjøre når jeg reiser bort?

1 kommentar:

  1. Såtabber er da helt vanlig, tjihii. Jeg har begynt å bekymre meg for påsken jeg. Hvordan skal jeg få alt til å overleve mens jeg er borte tro ;.-)

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)