søndag 14. mars 2010

Minimalt med vår i sikte

Under det hvite teppet i den sørvendte skråningen min, ligger det juleroseknopper og blåveisknopper og venter. Tiningen går bare så alt for sakte.

Alle tulipanene og våririsene har også dyne på ennå. Ut fra lengden på de stilkene som stikker opp av snøen, vil jeg anslå at det ennå er minst 40 cm snø igjen. Kanskje det har krympet mellom 5 og 10 cm siste uke, men jeg ser nesten ikke forskjell.

Sidensvansen var på besøk en dag i uka som gikk. Ikke akkurat noe vårtegn det heller, men for en gangs skyld klarte jeg å få et bilde.

Alle disse bildene er tatt gjennom vinduer som nok hadde trengt en vask. Husarbeid fenger ikke om vinteren heller..........

4 kommentarer:

  1. Det er faktisk begynt å bli litt deprimerende! I går kveld og i natt har det kommet nesten en halv meter, og her var mye fra før! Jeg tror nok at det nærmer seg meteren på flat mark! Heldigvis er det vår på planterommet, så jeg koser meg der inne når det blir for ille! Og snart er det vårjevndøgn!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Å få sneen til å tine fort nok på denne tiden av året, er som å sitte og se frøene spire. ;-)

    SvarSlett
  3. Det var et kjent syn Sigrid, ganske så nedslående at ikke våren kan få mer fart på seg. Her er det mellom 5 og 7 kuldegrader om nettene, da blir det ikke rare greiene solen greier å tine bort i løpet av dagen. Jeg ser det har blitt mindre sne, men det går aaaaltfor sakte. Men jeg får inderlig håpe å slippe det samme som Krespemor gjorde i natt...

    SvarSlett
  4. Huff ja, det går altfor sakte med snøsmeltingen. Det må bli varmere om natta før det begynner å minke for alvor. Nydelig sidensvans i hvertfall. Husarbeide frister ikke hverken vinter eller sommer ;)

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)