søndag 18. oktober 2009

Panikkdamhaging

Da er alt som har stått i potter bak husveggen, kommet i jorda.

Sumpanikkbed og panikkbed rundt steinen er opparbeidet. Damduken er lagt ut og resten av plantene er puttet der det var ledig plass.

bekkepanikk

I siste øyeblikk husket jeg ei hel kjempediger murerbalje med prydgress. De jeg ikke fikk plass til ved steinen, ble jordslått i lljekomposthaugen. Forhåpentligvis lever de i beste velgående til våren.

Nå er det lite igjensom blomstrer. Men bladfargene gjør jo ennå litt av seg.

host

Littegrann er det likevel. Tidløs og virginialeddblom gir et innslag av blekrosa i det gul/rød/brune.

siste

7 kommentarer:

  1. Så godt at du har fått alt i jorda :-) Det blir spennende å se dammen live til våren. Dere har virkelig stått på i helga.

    SvarSlett
  2. Lurte et øyeblikk på hva en panikkdam er, hehe!
    Godt å få alt i jord, på den ene eller andre måten. Bjørnemose finner du alltids en ny dott av om det skulle gå skeis.
    Doble tidløs er pent det også, gitt. Jeg har bare enkle.

    SvarSlett
  3. Tidløsene dine var bare fantastiske! Sånne doble må jeg få kjøpt meg... ;)

    SvarSlett
  4. Virginialeddblommen var overraskende fin? Kjenner ikke denne så godt, men overrasket over at den har greid seg så lenge.

    Så flott bildet av hagen og gule huset! Herlig "steinrøys", visst er fargene fine selv om blomstene er få.

    SvarSlett
  5. Jeg har sendt deg en award :)

    SvarSlett
  6. Så vakker den doble tidløsen var! Virginialeddblom plantet jeg i fjor, de overlevde ikke vinteren. Kanskje pga den lange perioden vi hadde med barfrost?
    Gleder meg til å følge dammen din til våren :)

    SvarSlett
  7. Det ligger en utfordring til deg i bloggen min!

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)