lørdag 9. april 2011

Absolutt vår!

Jeg har ikke hatt tid til å sjekke tilstanden i hagen siden søndag, men i dag kom jeg hjem mens det ennå var lyst, så da var det på med støvler og fotoapparat og ut med en gang.

All snø er nå borte, bortsett fra noen klatter i skyggen av huset.

Og nå blomstrer det!

Den japanske blåveisen Suien har to små blomster. Håper de blir større etter hvert.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De europeiske Hepaticaene er ogå i gang, men hadde nesten lukket seg for kvelden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vårblomstrende tidløs bryr seg ikke om at bedene ikke er ryddet ennå.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Juleroseknoppene vokser.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg er ikke lenger i tvil om hvor jeg plantet Eranthisen.

P4091072

...og Katherine Hodgkins er en massiv fargeklatt.

P4091059

12 kommentarer:

  1. åh, kor flott :) Denne vårfølelsen er nesten som ei yrande forelskelse :)

    SvarSlett
  2. Så mye blomstring du har allerede og så mye spennende! Her er det bare klosterklokkene som har begynt blomstringen.

    SvarSlett
  3. Nydelig simpelthen! Du har så utrolig mye flotte planter i hagen din, Sigrid! Og når det nærmer seg sommer, eksplodere det! Gleder meg til å se dammen din ferdig.
    Ha en fin vår!

    SvarSlett
  4. Nydelige hepatica du viser. Veldig spesiell farge på den japanske.

    SvarSlett
  5. Blomstrer irisene da, Sigrid? Mye vår hos deg ja....

    SvarSlett
  6. jeg er helt imponert! Så mye fint du har,allerede nå! :) Gleder meg til fortsettelsen;)
    Klem Ellen. (Patina Hagegal)

    SvarSlett
  7. Må være hærlig å komme hjem til en slik blomstring :-)

    Hilsen
    Brynhildur

    SvarSlett
  8. Tenk at blåveisen er kommet! Den er kanskje den vakreste vårplanten!

    SvarSlett
  9. Sååå masse fine blomster du har!
    Du er lur som plantet så mange fiiine tidlige!

    SvarSlett
  10. Deilig og se så mange vårblomster, Takk for titten Marit.

    SvarSlett
  11. Nydelige bilder! Synes det var veldig bra at du fikk tid til denne turen i hagen, dette er jo sånn man ikke må gå glipp av. Måtte le av vinterblomene som du endelig fant igjen, de var ikke lenger anonyme, nei ;-) Herlig blomst som jeg vil ha i ferirehagen etter hvert. God søndag til deg og lykke til med innspurt på hagemessa, du gjør en flott innsats der!

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)