søndag 10. mai 2009

Frøken Ildfull og årets første storkenebb-blomst

Årets første storkenebb i blomst :-)

Det er Geranium 'Prelude' - en hybrid sannsynligvis med mye gener fra Geranium sylvaticum.





Nå brgynner tulipanene å vise farge i hagen min :-)









Jeg plantet rimelig mange i høst, så jeg er spent på om det blir så lekkert som jeg forestilte meg det da jeg bestilte løkene.







Villtulipanene har vært i gang en stund. Noen gamle og noen nye av året.




Og så er det Moseplassens konkurranse, da. Jeg er jo ikke akkurat noen kanonfotograf, men det er nå moro å delta lell :-)


Mitt bidrag til konkurransen er Frøken Ildfull. Lysende orange står hun der, på spranget til å starte det store tulipanshowet. Vakker og iøyenfallende :-)

7 kommentarer:

  1. Vakker farge på tulipanen, jeg ble veldig nyskjerrig på hvordan den ser ut inni :)

    Hyggelig at du er med på konkurranse denne gangen også :D

    SvarSlett
  2. Så flott den ildfulle tulipanen var, og så utrolig mange tulipaner du har plantet! Det blir nok fint hos deg når de blomstrer alle sammen!

    Jeg har utrolig nok en geranium som har blomstret i en hel uke! Det må være all den varmen i det siste som har forårsaket det.
    Jeg kjøpte den på den første importen du hadde tror jeg. Jeg mener å huske at den heter 'Purple Pillow' eller noe i den dur...

    SvarSlett
  3. Den geraniumen var kjempesøt.
    Tror det blir utrolig flott når alle de tulipanene kommer i blomst :-)

    SvarSlett
  4. Tulipanene dine blir et syn!
    De begynner å vise farge i kontorbedet mitt også, må ut og ta bilder om en dag eller tre.

    SvarSlett
  5. Hjelp!
    Jeg har kjøpt en gulbladet storkenebb (import fra Nederland) som heter Sander... men jeg klarer ikke å tyde de siste bokstavene!! Vet du hvilken det kan være??
    PS gleder meg til å se det tulipanbeddet i full flor!! ;)

    SvarSlett
  6. tenkte jeg skulle si i fra: I dag har jeg flyttet moseplassen, ny adresse er moseplassen.comJeg kommer til å stenge gamlebloggen, og presentasjonen av kandidatene til frøken Løk skjer på nybloggadressen :)

    SvarSlett
  7. 'Sandrine'
    !!!
    Den heter Geranium 'Sandrine' og jeg hadde skrevet Sanderine....!
    :)

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)