onsdag 21. januar 2009

Bloggtørke

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her.
Jeg hadde noen planer om å sette meg ned med gamle hagebilder og skrive noe fornuftig om erfaringer med forskjellige planter. Det har blitt utsatt og utsatt og jeg har fremdeles ikke startet.
Jeg har blitt fristet til å gjøre noen plantebestillinger sammen med gode hagevenner, men har ennå ikke fullført noen lister. Den eneste bestillingen som er gjort er Rosa violacea, hvis Berit greier å få tak i et eksemplar hos Bjørke. Vakker farge og nesten tornefri :-)
Jeg vurderer også å bestille Climbing Bonica fra Rom. Naboen har den vanlige Bonica. Den oppfører seg eksemplarisk hos henne. Lang blomstringstid, sykdomsfri og robust. Jeg hadde den på handlelista i fjor, men Plantasjen på Skedsmo var utsolgt da jeg var der. Men den klatrende utgaven hørtes jo enda bedre ut :-) så da går jeg nok heller for den i år.

Ellers så gleder jeg meg noe aldeles sinnsykt til Oudolff-kurset på fredag.
Det blir vitamininnsprøytning det!

2 kommentarer:

  1. Du har så utrolig flotte farger i bloggen din, ordentlig smakfullt.
    Kjenner igjen det med å utsette ting. Har også hatt en plan om å ordne litt i bilder og skrive noen ord om egne erfaringe. Men det blir sikkert ikke denne vinteren heller.
    Har nettopp sett på Truls som reiser langs E6 og fikk sommerfølelse bare av å se noen grønne enger. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Jeg hadde den vanlige Bonica der jeg bodde før. den blomstret kjempemye og var en tidlig rose som jeg likte godt. Bestille i fra ROM, ja, der minnet du meg på noe. Jeg harbestilt derfra i tre år på rad, både roser og clematis. Er veldig godt fornøyd med både service og utvalg.

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)