lørdag 2. januar 2010

Da er vi i gang med 2010

Siden dette først og fremst er en hageblogg, ble det litt lite å skrive om i november og desember. I slutten av november kom de siste Dix-løkene og heldigvis var det ikke blitt tele enda, så de kom i jorda før vinteren satte inn for fullt. Det var mest trillium og jeg er spent på hvordan de vil trives i et sørvendt bed. Forhåpentligvis vil noen nyplantede busker gi tilstrekkelig skygge.

Fra julehelgen er det lite hagerelatert å blogge om. Det eneste måtte være pynten på nyttårsbordet :-) Synd det ikke er mulig å legge ut bilder med duft.....

DSCN2569

For tiden blomstrer to hipper.

Hercules fra Elisa i Sverige:

DSCN2574

 

og Papilio fra Dix-importen:

DSCN2582

Flere hipper er på gang............kanskje i morgen?

 

Godt nytt hageår til de som måtte titte innom :-)

14 kommentarer:

  1. Godt Nytt år ønskes deg og gubben Sigrid!

    Vi som har levd en stund har ikke problemer med "kjenne duften" av "hippiene", bare ved synet av de!

    Goodt å komme på rett side av jul, og en begynner å tenke vår. Det er ikke såååå lenge til! Men først en vinter med mye spiring i lyskassa.

    SvarSlett
  2. Godt Nyttår til deg også.
    Du begynner å få utrolig mange flotte Hipper etterhvert ;-)

    SvarSlett
  3. Stilig den Papilio'en. Godt nytt år til deg og dine også :-)

    SvarSlett
  4. Godt nytt hageår til deg også, Sigrid! Papilioen hadde jeg en gang. Den er en virkelig flott hippe!

    SvarSlett
  5. Papilio er verdens skjønneste...

    Godt nyttår :-)

    SvarSlett
  6. Godt nytt hageår til deg også:)

    SvarSlett
  7. Godt nytt år, Sigrid. Dine hipper er en øyentrøst! Fikk omsider tak i 3 papilio ifjor. Ser at de ikke feller bladene slik 'vanlige' hipper gjør, og det gjør dem jo dekorative året rundt. Gleder meg til vårblomstringen!
    God søndag!

    SvarSlett
  8. hipphipphurra for hipper :D
    Nydelig svibel var det også, de glassene så fargefine ut :D

    også ønsker jeg deg riktig gdot nytt år!

    SvarSlett
  9. Nydelige bilder. Godt nytt år, Sigrid!

    SvarSlett
  10. God nyttår! Papilio står på ønskelista!
    En av mine kontorhipper, Merry Christmas, har besvangret seg sjøl og står med tre frøkapsler etter juleferien. Ettersom jeg er tilhenger av at damene skal bestemme slikt sjøl (i alle fall når jeg ikke får knepet i tide) skal hun få bære dem fram. Det blir ei ny erfaring, da åker jeg vel over i avdelingen for de sertifisert hippegale jeg også.

    SvarSlett
  11. Godt nytt år, Sigrid, og godt nytt hageår ;o)
    Flotte bilder fra hagen din!

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)