tirsdag 31. mai 2011

De fem fineste i hagen den siste dagen i mai.

Hilde har oppfordret til å vise fram de fem fineste i hagen i mai.

Vanskelig, både fordi jeg har tatt lite bilder i regnværet og fordi når jeg først tar meg sammen og går ut med fotoapparatet, så er det jo mange flere enn fem som burde ha vært med.

Men etter mye frem og tilbake - her er mine fem:

P5311216 Syringa 'Beauty of Moscow'
Tulipa 'Spring Green', Hosta fortunei albopicta og Sambuccus racemosa 'Suherlands Gold' P5311219
OLYMPUS DIGITAL CAMERA         Aurinia saxatilis 'Compactum'
Dette partiet ved dammen, selv om vannet er grumsete etter all gravingen og mosen tydeligvis ikke har likt vinteren. OLYMPUS DIGITAL CAMERA
P5311224 Geranium sylvaticum angulatum fra parkeringsplassen ved hytta i Valdres. Sjekk knallfargen på griffelen og arret :-)

8 kommentarer:

  1. Mye vakkert her ja! Den syrinen har jeg også, og den er spesielt pen synes jeg. Tulipanen du viser var også kjempefin! :-)

    SvarSlett
  2. Her står skjønnheten i kø ser jeg. Den irisen var fiiin!

    SvarSlett
  3. Du er en mester i sammenplantinger! Nydelig, alle fem! Eller var det ti?

    SvarSlett
  4. Hei :)
    Var innom nettsiden og ser at den ikke har vært oppdatert siden 2009- driver du fremdeles med plantesalg?
    Kunne tenkt meg noen nye nebber :)

    SvarSlett
  5. Virkelig flott med de røde detaljene på storknebben ja :) Vakker var den, og det andre du har fotografert :)

    God helg Sigrid!

    SvarSlett
  6. Gardens are beautiful places, I like images showing these beautiful places. I am greeting

    SvarSlett

Skriv gjerne noen ord her :-)